Informacja o działalności (tekst ETR)
Informacja o działalności Urzędu
Urząd Miejski jest jednostką organizacyjną, przy pomocy której Prezydent jako organ wykonawczy Miasta wykonuje swoje zadania określone w ustawie o samorządzie gminnym, Statucie Miasta oraz ustawach szczególnych i aktach wydanych w celu wykonania tych ustaw.
Kierownictwo Urzędu
Prezydent Miasta – Czesław Renkiewicz
I Zastępca Prezydenta – Roman Rynkowski
II Zastępca Prezydenta – Grzegorz Krysa
Sekretarz Miasta – Mariusz Klimczyk
Skarbnik Miasta – Anna Cyran
Siedziba Urzędu
Budynek Ratusza Miejskiego – ul. A. Mickiewicza 1 w Suwałkach
Budynek przy ul. T. Noniewicza 71A w Suwałkach
Czym zajmuje się Urząd?
Do zadań Urzędu należy w szczególności:
- opracowywanie propozycji do projektu budżetu oraz sporządzanie sprawozdań z jego wykonania,
- opracowywanie projektów programów rozwoju społeczno-gospodarczego Miasta,
- inicjowanie i zapewnianie realizacji zadań społeczno-gospodarczych, związanych z zaspokajaniem zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej,
- realizacja dochodów budżetowych,
- dokonywanie wydatków budżetowych,
- współdziałanie z miejskimi jednostkami organizacyjnymi w realizacji zadań Miasta,
- nadzorowanie i kontrolowanie działalności jednostek organizacyjnych Miasta w zakresie ustalonym niniejszym Regulaminem,
- przygotowywanie projektów aktów prawnych Prezydenta oraz projektów uchwał i innych materiałów wnoszonych pod obrady Rady i jej komisji,
- przygotowywanie projektów umów i porozumień,
- przygotowywanie na potrzeby Prezydenta oraz w celu przedstawienia Radzie, jej komisjom i organom administracji rządowej sprawozdań, analiz i bieżących informacji o realizacji powierzonych zadań,
- przygotowywanie projektów odpowiedzi na wnioski komisji i interpelacje radnych oraz wystąpienia posłów i senatorów,
- rozpatrywanie skarg i wniosków obywateli
- prowadzenie postępowania administracyjnego w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej oraz postępowania egzekucyjnego,
- wykonywanie zadań wynikających z przepisów dotyczących statystyki państwowej,
- realizacja zadań obronnych i obrony cywilnej – zgodnie z zakresem działania określonym odrębnymi przepisami,
- wykonywanie czynności związanych z udzielaniem zamówień publicznych wynikających z obowiązujących przepisów,
- wykonywanie zadań związanych z prowadzeniem strony internetowej i biuletynu informacji publicznej Urzędu Miejskiego,
- wykonywanie zadań związanych z Systemem Zarządzania Jakością w/g normy PN-EN-ISO 9001:2001 Urzędu Miejskiego,
- przygotowywanie, prowadzenie i udostępnianie informacji publicznej,
- prowadzenie w formie elektronicznej spraw przy użyciu oprogramowania do elektronicznego obiegu dokumentów.
Jak załatwić sprawę w Urzędzie?
- Osobiście w godzinach pracy wybranego Wydziału
- Pisemnie przez wysłanie korespondencji na adres: Urząd Miejski w Suwałkach, ul. A. Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki
- Telefonicznie – spis telefonów do poszczególnych Wydziałów
- e-PUAP i gov.pl – za pośrednictwem platform usług administracji publicznej – link do profilu ePUAP
- BIP – znajdź sprawę oraz potrzebne formularze w Biuletynie Informacji Publicznej
Obsługa osób z dysfunkcją słuchu
Obsługa osób z dysfunkcją słuchu w Urzędzie Miejskim w Suwałkach jest możliwa z udziałem tłumacza języka migowego będącego pracownikiem Fundacji Diarice.
Osoba potrzebująca pomocy (lub osoba w jej imieniu) powinna zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego na 3 dni robocze przed planowaną wizytą.
Chęć skorzystania z pomocy tłumacza można zgłosić:
- osobiście – w Urzędzie Miejskim w Suwałkach, ul. Mickiewicza 1, parter (portiernia),
- pisemnie na adres: Urząd Miejski w Suwałkach, ul. Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki,
- za pomocą poczty elektronicznej na adres – org@um.suwalki.pl,
- telefonicznie na numer – 87 562-80-00.
Do zgłoszenia należy podać następujące dane:
- imię i nazwisko osoby potrzebującej pomocy,
- wskazanie terminu i godziny wizyty, wydziału lub opisu sprawy,
- numer telefonu osoby do kontaktu lub adres e-mail.
Właściwy wydział do załatwienia sprawy zgłasza potrzebę pomocy tłumacza języka migowego do punktu informacyjnego prowadzonego przez Fundację Diarice przy ul. Wesołej 22 w Suwałkach pod numer telefonu: 505-984-459
Dane teleadresowe:
Urząd Miejski w Suwałkach
- Adama Mickiewicza 1,
16-400 Suwałki, woj. podlaskie
tel. centrala (87) 562-80-00
fax. (87) 562-80-98
e-mail: org@um.suwalki.pl
Adres elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP: /UMSuwalki/esp
Godziny pracy urzędu:
poniedziałek w godz. 8.00 – 16.00
wtorek – piątek w godz. 7.30 – 15.30
Godziny przyjęcia interesantów w Urzędzie Stanu Cywilnego:
poniedziałek w godz. 8.00 – 16.00
wtorek – piątek w godz. 7.30 – 14.30
Godziny przyjęcia interesantów w Wydziale Spraw Obywatelskich (dowody osobiste):
poniedziałek w godz. 8.00 – 15.30
wtorek – piątek w godz. 7.30 – 15.00
Godziny przyjęcia interesantów w Wydziale Komunikacji:
poniedziałek w godz. 8.00 – 16.00
wtorek – piątek w godz. 7.30 – 14.00
Pliki do pobrania: